Kunnen ze op een MRI scan ook aanhechtingen van pezen en spieren zien?

Heb al jaren bekkenpijn, maar als ik nu bv bladeren opveeg met handveger en blik, dan heb ik erna enorme pijnen aan mijn linkerbil (maar dan van binnen).
Zelf denk ik dat het iets te maken heeft met de aanhechting daar van een pees of spier.Is dit te zien op een MRI, ben het zo beu, loop al 6 jaar met pijn en tot nu toe is er niets aan te doen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Met een MRI snijden ze als het ware plakjes van je lichaam, met foto's dan. Hierom zijn dan ook bijna alle scheurtjes, kneuzingenen, verdikkingen enz. te zien, dus ik denk ook als het aanhechtingen van spieren en pezen betreft.
Maar voor de zekerheid arts of radioloog aanspreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik neem aan dat je deze vraag al hebt voorgelegd aan een deskundige medicus. Zo nee, alsnog doen; zo ja, wie op deze site kan het verlossende woord spreken?
6 jaar pijn moet toch eindigen met een goeie behandeling!

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is wel degelijk mogelijk dat het op een MRI gezien kan worden. Misschien wel met een vraagteken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Licht eraan, met een MRI wordt er contrast vloeistof in het lichaam gespoten, licht aan de klachten waar. In de spieren, in het bloed misschien moet je het slikken om de darmen te kunnen zien. Vraag het gewoon even aan de persoon die de MRI doet. Vertel van je klachten en ze kunnen dan vast ook contrast in de spieren spuiten.

Beterschap!!!